7, 8 & 9 januari 2025 | Evenementenhal Hardenberg

Tips & Tricks

Voor een succesvolle deelname

Haal alles uit jouw deelname!

Bij een beursdeelname komt er veel op je af. Voorafgaand moet je een aantal zaken voorbereiden en jouw klanten uitnodigen. Tijdens de beurs wil je zoveel mogelijk uit jouw beursdeelname halen. En na afloop van beurs wil je de bezoekers die je hebt gesproken natuurlijk een zo goed mogelijke opvolging geven. Kortom, er komt veel op je af. Op deze pagina is alles voor je op een rij gezet. Helemaal onderaan de pagina vind je ook nog een checklist en een overzicht van belangrijke deadlines.

1. Wat maakt jou uniek?

Wat maakt jouw bedrijf uniek? Wat maakt je product anders en innovatiever dan die van je concurrenten? En waarom moeten potentiële klanten voor jou kiezen?

2. Wat zit er in mijn EasyGo marketingpakket?

Een onderdeel van je deelname aan een Easyfairs event is het EasyGo pakket. Dit pakket helpt je in contact te komen met méér potentiële klanten. Door middel van digitale marketing technologieën zoals My Easyfairs, de Smart Badge Reader en de Visit Connect web applicatie maken we je deelname nog makkelijker. 

Er zijn drie verschillende pakketten: EasyGo Leads, EasyGo Plus & EasyGo Premium. Ben je vergeten welke je hebt afgesloten? 
Kijk dan in je deelname bevestiging in je mail of login op My Easyfairs en bekijk je pakket onder je deelname. 

Welk pakket je ook hebt, EasyGo maakt het genereren en opvolgen van leads makkelijker. In de bijlage vind je een overzicht van alle onderdelen.
Voor het upgraden van je pakket kun je naar My Easyfairs, beheer stand en dan bovenin naar View Packages. Vraag hier een offerte aan of neem contact op met jouw sales contactpersoon. 

3. Hoe laat ik mijn stand er aantrekkelijk uitzien?

Er komt veel kijken bij het voorbereiden van jouw stand. Daarom hebben wij het je een stuk makkelijker gemaakt en vind je hier een overzicht van de belangrijkste punten en deadlines. Bekijk daarnaast het deelnemershandboek voor meer details en bekijk de video voor meer tips & tricks.

4. Zo valt u op

In deze video hebben we het over de ervaring die je de bezoekers van jouw beursstand wilt geven. Je hebt in het verleden vast ook weleens beurzen bezocht. En je zult je waarschijnlijk herinneren: er zijn altijd een paar beursstands die meer in het oog springen dan andere. 

5. Het stand personeel

Na het aantrekkelijk maken van je stand, hebben we het in deze video over een andere belangrijk onderdeel: je standpersoneel. 

6. Hoe duurzaam kun je jouw stand maken?

Welke maatregelen kun je nemen om jouw ecologische voetafdruk tijdens het evenement te beperken?

7. Zo promoot je jouw deelname

Het promoten van je deelname én organisatie is simpel. De video hier rechts legt het allemaal precies stap voor stap voor je uit. 

Deelname aan deze service is gemakkelijk. Je uploadt de relatielijst (max. 3000 adressen) in onze beveiligde omgeving in My Easyfairs en dan zorgen wij voor een professionele en persoonlijke uitnodiging met jouw bedrijfsnaam erop.

Zodra je bent ingelogd in My Easyfairs kun je jouw bedrijfsinformatie invullen als je dat nog niet hebt gedaan. Als dat is ingevuld kom je op de pagina terecht waarbij je een overzicht krijgt van alle mogelijkheden om jouw profiel aan te vullen. Je kunt hier producten, innovaties, nieuwsitems en vacatures toevoegen. 

Wij hebben kant-en-klaar marketingmateriaal dat je kunt downloaden in My Easyfairs. Je kunt dit marketingmateriaal 1 op 1 gebruiken in bijvoorbeeld een nieuwsbrief, sociale media of mailing.

8. Tijd om leads op te volgen

Na het evenement is het tijd om contact op te nemen met alle mensen die meer willen weten over je bedrijf en je producten.

9. Zorg voor meer zichtbaarheid door je bedrijfsprofiel te optimaliseren

Jouw deelname begint al vóór het event gestart is. Vul jouw profiel op My Easyfairs in om bezoekers alvast de mogelijkheid te geven om kennis te maken met je bedrijf.

Vul als eerste stap alle basisinformatie van je bedrijf in. Schrijf daarnaast ook een stukje tekst over wat de bezoeker van jou als exposant kan verwachten. 
Bij een EasyGo Plus of Premium pakket heb je ook de mogelijkheid om jouw logo te uploaden. 
Als laatste stap voeg je de bedrijfscategorie toe. 

Je kunt je eigen profiel gemakkelijk bekijken via onze website. Via deelnemers vind je op alfabetische volgorde je eigen profiel. 

10. Verwelkom meer bezoekers op je stand door het gebruik van de Uitnodigingsservice

Zonder visitekaartjes en alles in een digitaal overzicht! Easyfairs heeft de Smart Badge Reader en Visit Connect speciaal ontwikkeld om op een duurzame en efficiënte manier leads vast te leggen tijdens een event. 

Wij bieden 2 digitale mogelijkheden aan om bezoekersinformatie direct vast te leggen. De Smart Badge Reader en Visit Connect zijn ontwerpen om op een gemakkelijke manier informatie van bezoekers vast te leggen. 

Easygo is een servicepakket gebaseerd op de laatste ontwikkelingen binnen de digitale marketingtechnologie. 
Het maakt deel uit van het standaardaanbod van Easyfairs, maar u kunt een van de drie pakketten kiezen dat het beste bij je doelstellingen past.

Visit Connect is een online omgeving die je kunt gebruiken op je smartphone of tablet. Met Visit Connect verzamel je gemakkelijk informatie van bezoekers op je stand. Door middel van het scannen van de bezoekersbadge met de tool, ontvang je alle gegevens die je nodig hebt voor leadopvolging. 

  1. Weet ik hoeveel Smart Badge readers er in mijn pakket zitten?
  2. Heb ik mijn Smart Badge reader opvallend op de stand geplaatst?
  3. Heb ik mijn medewerkers ingelegd over de werking van de reader?
  4. Hebben mijn medewerkers de internetpagina van Visit Connect openstaan?
  5. Hebben mijn medewerkers voor Visit Connect allemaal een eigen profiel?
  6. Bij vragen staat onze afdeling Exhibitor Activation voor je klaar

11. Verhoog het aantal leads door maximaal gebruik te maken van de Smart Badge technologie

Tijdens de vakbeurs heb je digitaal leads verzameld met de Smart Badge Reader en Visit Connect. Die wil je natuurlijk graag opvolgen. In deze video laten we je zien hoe jegemakkelijk jouw leads ontvangt, download en opvolgt.

Op de laatste beursdag komt ons team ongeveer een uur voordat de beurs sluit, jouw Smart Badge Reader graag bij je ophalen. Wil je hem nog even laten staan? Dan kun je hem zelf inleveren bij de exposantenbalie aan het einde van de beurs. 

12. Kwalificeer je leads met Visit Connect

De leads vanuit Visit Connect zijn direct zichtbaar in de Visit Connect Webbrowser.
De leads vanuit de Smart Badge Reader krijg je na de beurs als de reader is ingeleverd.
Je krijgt van ons een mail waarin je jouw leads kunt downloaden in de My Easyfairs omgeving. 

13. Waarom heb je twee lead generatietools nodig?

Het gebruik van de Smart Badge Reader wordt door de bezoeker geïnitieerd. De bezoeker beslist namelijk of hij wel of niet zijn Smart Badge tegen de lezer aanhoudt. Visit Connect wordt door de exposant geïnitieerd. Tijdens een gesprek kun je bepalen of de bezoeker een potentiële klant kan zijn. Je kunt dan de Smart Badge met Visit Connect scannen. 

14. Checklist en belangrijke deadlines

Checklist

Zorg ervoor dat je de juiste bedrijfsnaam hebt doorgevoerd en dat je al je stand bemanning hebt aangemeld.  

Zorg ervoor dat al je printwerk bij ons is aangeleverd en dat je jouw standplattegrond hebt aangeleverd voor elektriciteit etc. 

Zorg ervoor dat je jouw stand ontwerp hebt aangeleverd bij ons ter goedkeuring. Daarnaast willen wij ook graag weten of je opslag of heftrucks nodig hebt. 

Zorg ervoor dat je alles omtrent meubilair hebt geregeld en doorgegeven. 

Er zijn verschillende mogelijkheden voor je stand. Wij kunnen je helpen met ontzorgen en anders ontvangen wij graag meer informatie over de stand. 

Heb je nagedacht over de invulling van je stand? Heb je al nagedacht over waar je de Smart Badge Reader wilt gaan plaatsen? 

Heb je alle praktische informatie doorgenomen en goed voorbereid? Zo niet kun je deze nogmaals lezen bij praktische informatie bij voor exposanten.

Belangrijke deadlines

Uitnodigingsservice
28 oktober 2024
My Easyfairs profiel ingevuld
6 december 2024
Aanleveren printwerk
7 december 2024
Aanleveren standontwerp
7 december 2024
Aanleveren standplattegrond
7 december 2024
Afloop vroegboektarief webshop
7 december 2024
Aanvraag opslag en transport
7 december 2024
Sluiting webshop
28 december 2024
Registreren standbemanning
3 januari 2025
Scroll naar top